3

ترمال بریک چیست ؟

ترمال بریک چیست ؟ 

شکست حرارتی (Thermal Break) در واقع مانعی در مقابل عبور حرارت است. ترمال بریک به عنوان عنصری بین دو ماده رسانا قرار میگیرد تا جریان انرژی گرمایی بین مواد رسانا را کاهش دهد و یا بطور کلی مانع از انتقال گرما بین دو عنصر شود.
در تعریفی دیگر، می توان گفت ترمال بریک یک سیستم عایق حرارتی است که به منظور عدم انتقال گرما بین دو سازه (و یا دو محیط) بکار می رود.

چرا از درب و پنجره دو جداره ترمال بریک استفاده کنیم؟

مهمترین دلیل برای استفاده از درب و پنجره های دو جداره ترمال بریک، کاهش اتلاف انرژی (هدر رفت گرما) است. که این به خودی خود، منجر به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های انرژی (گاز و برق) می شود. علاوه بر این عایق بندی مناسب در برابر آب، صدا و رطوبت نیز از دلایل مهمی هستند که منجر به محبوب تر شدن پنجره های دو جداره ترمال بریک شده اند.
آلومینیوم سبک و زیباست، از استحکام خوبی برخوردار است، در برابر عوامل محیطی مقاوم است و کمتر دچار خوردگی و تغییر شکل می شود، این عوامل باعث شده است تا از آن به عنوان فلزی پرکاربرد در صنعت ساخت درب و پنجره استفاده شودمی توان گفت مهمترین نقطه ضعف آلومینیوم، رسانش ذاتی بالایی است که این فلز دارد. یعنی میزان انتقال گرما و سرما از طریق آلومینیوم بسیار بالاست!
از آن جایی که کاهش اتلاف انرژی، یکی از اصولی است که در ساختمان سازی مدرن بسیار به آن توجه شده است، در ساخت درب و پنجره های آلومینیومی نیز تلاش بر آن شد تا اتلاف انرژی را به حداقل برسانند و این امر منجر به پدید آمدن پروفیل ترمال بریک (Thermal Break) شد.

در ساخت درب و پنجره ترمال بریک، به جز اینکه شیشه ها دو جداره هستند، از پروفیل های خاصی نیز استفاده می شود. ساختار پروفیل ترمال بریک به این صورت است که در بین پروفیل های آلومینیومی تیغه پلی آمید قرار میگیرد تا برای شکستن جریان انتقال گرما/سرما مانند عایق (یا همان ترمال بریک) عمل کند.
این روش باعث می شود تا دیگر در پروفیل آلومینیومی که در چارچوب بکار رفته است، انتقال حرارت نداشته باشیم.
در واقع برای ساخت پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک، از دو فریم آلومینیومی به همراه مانعی در میان آن ها استفاده می شود. هرچند این مانع حتما باید از جنس پلی آمید باشد زیرا اگر به جای آن، متریال دیگری مثل PVC بکار رود، مقاومت پنجره کاهش پیدا می کند.

مزایای پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک:

 1.استحکام، زیبایی، تنوع

پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک، تمام مزیت های درب و پنجره های آلومینیومی از جمله استحکام، مقاومت در برابر ورود آلودگی هوا و گرد و غبار، زیبایی و تنوع بالا، قابل بازیافت بودن و را شامل می شود.

 

2.عایق بندی در برابر انتقال گرما و سرما و در نتیجه کاهش هزینه ها

درب و پنجره های دو جداره ترمال بریک در برابر جابجایی گرما و سرما عایق بندی شده اند. شیشه های ترمال بریک به میزان قابل توجهی بهره وری انرژی خانه شما را بهبود می بخشند و این موجب می شود تا حد زیادی در هزینه های گاز و برق صرفه جویی کنید.

  • محافظت بیشتر در برابر نفوذ آب و رطوبت
    افزایش طول عمر پنجره ها
     
    افزایش مقاومت در برابر عبور صدا (کاهش انتقال آلودگی های صوتی)

3.کاهش اتلاف انرژی:

چارچوب های فلزی (مانند فولاد) دارای جرم حرارتی بسیار کمی هستند. این به معنی این است که به دلیل رسانا بودن به راحتی گرما را از دست می دهند.

اگر چارچوب پنجره یا درب شما فلزی باشد اما بصورت درب وپنجره دوجداره ترمال بریک (Thermal Break) طراحی نشده باشد، در فصل های سرد سال، به راحتی حرارت محیط داخلی به بیرون منتقل می شود و اتلاف انرژی بالا می رود. در فصل های گرم نیز، به دلیل منتقل شدن گرما از بیرون به داخل، تا حد زیادی، آنچه برای سیستم سرمایشی هزینه نموده ایم، به هدر می رود. از طرف دیگر، وقتی قسمت بیرونی قاب سرد شود، قسمت داخلی آن نیز سرد خواهد شد. این امر باعث می شود تا چگالش و یخ زدگی در داخل قاب ایجاد شود. به همین دلیل به مرور از عمر فریم و همچنین استحکام و زیبایی اولیه آن کاسته می شود.

4.قیمت درب و پنجره دوجداره ترمال بریک

قیمت درب و پنجره ترمال بریک، با توجه به ابعاد و میزان و نوع متریال بکار رفته در ساخت آن محاسبه می شود.
می توانید از طریق تماس با ما علاوه بر دریافت مشاوره درباره انتخاب بهترین درب و پنجره آلومینیومی، از قیمت ها نیز مطلع شوید.

با این وجود بهتر است از قبل با عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت درب و پنجره دوجداره ترمال بریک آشنا شوید:

5.ابعاد و نوع پنجره (یا درب)

یکی از مهمترین عواملی که مشخص کننده قیمت درب و پنجره آلومینیومی از جمله پنجره دو جداره ترمال بریک- است، اندازه دقیق پنجره و درب است.

6.پروفیل آلومینیومی

یکی از اصلی ترین متریال در ساخت درب و پنجره ترمال بریک، پروفیل آلومینیومی است که قیمت آن برحسب وزن پروفیل موردنیاز و برند انتخابی، تعیین می شود.

شایان ذکر است که پارس آلومینیوم از بهترین پروفیل های استفاده می کند و کیفیت آن را تضمین می کند.

7. یراق آلات ترمال بریک

یراق آلات درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک، انواع مختلفی دارند . قیمت یراق آلات ترمال بریک بر اساس وزن و نوع لنگه بازشو، ابعاد (عرض و ارتفاع) و همچنین برند انتخابی متفاوت است.

8.پلی آمید

همانطور که پیش تر توضیح داده شد، برای ترمال بریک کردن پروفیل آلومینیوم، از تیغه های پلی آمید استفاده می شود.
این تیغه بوسیله دستگاه های مخصوص، مابین پروفیل های آلومینیوم قرار میگیرد (به اصطلاح دوخته می شود). ضخامت و نوع پلی آمید، قیمت آن را تعیین می کند. استفاده از پلی آمیدهای ضخیم تر در ساخت پنجره آلومینیومی ترمال بریک، باعث می شود تا عملکرد حرارتی بهتری را داشته باشید (بعبارت دیگر میزان عایق بودن افزایش پیدا می کند). قیمت پلی آمید نیز علاوه بر برند، برمبنای کیلوگرم محاسبه می شود.

9. لاستیک های لازم برای آب بندی و هوابندی پنجره ترمال بریک

لاستیک ها بر روی فریم (چارچوب) و لنگه نصب می شوند و وظیفه درزگیری را برعهده دارند تا نفوذ هوا و گرد و غبار از بین درزهای پنجره (یا درب) را کاهش دهد و باعث هدر رفتن گرما/سرما نشود.
برای اینکه میزان عایق بودن و عملکرد پنجره ترمال بریک را افزایش دهیم، استفاده از لاستیک های باکیفیت حائز اهمیت است.

10. شیشه دو جداره ترمال بریک

انتخاب شیشه دو جداره مناسب نیز یکی دیگر از ارکان اصلی برای تخمین هزینه پنجره ترمال بریک استقیمت شیشه دو جداره بر اساس مترمربع (مساحت شیشه) محاسبه می شود. مواردی مانند نوع شیشه، ضخامت آن، نوع تولید (شیشه دوجداره صنعتی و غیر صنعتی) و همچنین نوع چسب شیشه نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارند.

گروه صنعتی آرووین با هدف ارایه محصولات تولیدی با کیفیت با بیش از 40 سال سابقه سعی بر این داشته که رضایت مشتری را در کنار کیفیت بالا تولید و همینطور قیمت مناسب شرایط خوبی رو برای همکاری با شمارو ایجاد کند .هدف ما رضایت و خشنودی شما در کنار تعهد به اهدافی که در مسیر خود داریم از جمله:

  1. تولید درب پنجره هایupvcترمال بریک- و آلومینیوم

  2. همکاری با شرکت های تولیدی یرق آلات ایرانی ترک و آلمانی با در نظر گرفتن قیمت مناسب در کنار ضمانت استفاده در دراز مدت
  3. استفاده از تکنولوژی های مدرن در ساخت نماهای ساختمانی برای شرکت های انبو ساز و برج های ساختمانی مانند:سیستم کرتین وال -سیستم سرامیک نما-سیستم فریم لس -سیستم لوور و در نهایت سیستم نرده شیشه ای

  4. مشاوره و طراحی پنجره های ساختمانی

  5. تضمین ضمانت کیفیت تولیدی که در درب و پنجره های تولیدی ما استفاده میشه از جمله گالوانیزه و استفاده از لاستیک های درجه 1برای درز بندی و شیشه های دوجداره ساختمانی
  6. برای آرامش و آسایش شما و تکمیل محصولات خود از توری های پلیسه که یک مزیت در راحتی استفاده و فضا کم در ساختمان را دارد

ما حرفه ای هارو انتخاب می کنیم شعار ما بهترین بودن است و تیم اجرایی ما به بهترین شکل در ضمینه بازسازی و نصب در کنار شما تا اخر خواهد بود.

راه ارتباطی ما برای دریافت مشاوره درباره انتخاب بهترین درب و پنجره آلومینیومی با ما تماس بگیرید.

مدیریت :قاسم اعلم09153102983  

مدیریت :قاسم اعلم09153102983  

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

خودرو
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.
موبایل
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.
تناسب اندام
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.
مد و لباس
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.