10

انواع ساخت و ساز برای نماهای سبک

معرفی سازه های سبک ساختمانی LSF

نماهای سبک می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. دو شکل اصلی آنها پانل های pvc  و کرتین وال  است.

نماهای کرتین وال از قاب های سبک وزن و پانل های شیشه ای تشکیل شده اند که راه حلی زیبا و کم مصرف را ارائه می دهند.

از طرف دیگر، نماهای پانل PVC  شامل استفاده از پانل های پیش ساخته ساخته شده از موادی مانند آلومینیوم است که تطبیق پذیری و سهولت نصب را ارائه می دهد.

هر دو سیستم مزایای متمایزی را ارائه می دهند و می توانند برای برآوردن نیازهای طراحی خاص طراحی شوند

باهم به بررسی دیوار پوش PVC  میپردازیم

دیوارپوش یکی از عناصر جدید امروزه برای تغییر دکوراسیون داخلی بوده که از تنوع بسیاری برخوردار است و همین امر موجب شده تا طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. امروزه مصالح و عناصر متعدد و جدیدی جهت بازسازی دکوراسیون داخلی ساختمان به وجود آمده که همین امر موجب شده تا افراد بتوانند به راحتی عناصر مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

دیوارپوش چیست؟

در واقع دیوارپوش یک نوع پوشش تزئینی بوده که هم در فضاهای تجاری و هم در فضاهای مسکونی مورد استفاده است. به دلیل تنوعی که دیوارپوش ها دارند می توان به راحتی طرح مورد نظر را انتخاب کنید و در فضاهایی که در نظر دارید به کار ببرید. دیوارپوش ها کار بازسازی داخلی خانه ها را راحت کرده اند و می توان با استفاده از آنها زیبایی بیشتری را به فضا بخشید.

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

دیوار پوش های پی وی سی در واقع نوعی پلیمر ترموپلاستیک بوده که برای فناوری های نوین ساختمان کاربردهای زیادی دارد و این ماده جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح ساختمانی قدیمی می باشد. از مزایای استفاده از دیوارپوش pvc در دکوراسیون داخلی می توان به اجرای سبک سازی آن و جلوگیری از اتلاف انرژی  و اهمیت زیبایی در دکوراسیون داخلی ساختمان اشاره کرد.

کرتین وال چیست:

کرتین وال، این نما به “دیوار پرده” نیز معروف است و یکی از زیبا ترین نماهای مدرن جهت پوشش دهی نمای خارجی ساختمان است. در این نما از پروفیل های آلومینیومی (لامل) طراحی شده و از شیشه برای پرکردن فضای بین فریم های آلومینیومی استفاده می شود. در نمای کرتین وال لامل ها به دو بخش افقی و عمودی تقسیم می شوند. لامل های افقی ترنسم و لامل های عمودی مولیون نام دارند. در اجرای نمای کرتین وال، به طور معمول ترنسم (لامل افقی) نسبت به مولیون (لامل عمودی) طول بیشتری دارد ولی عرض آنها برابر می باشد. وجود این اختلاف سایز در طول لامل ها به این خاطر است که بیشتر بار شیشه بر روی مولیون (لامل عمودی) خواهد بود، اما در بعضی از نماها طول ترنسم و مولیون را برابر در نظر می گیرند و این موضوع بسته به دیدگاه طراحان آن می باشد.

تاریخچه نمای شیشه ای یا کرتین وال (Curtain Wall):

تا قبل از قرن نوزدهم ساختمان ها را با دیوارهای بیرونی از جنس خشت می ساختند و این دیوارها تکیه گاهی برای بار کل سازه بودند. با نگاهی بر تاریخچه نمای شیشه ای پی می بریم که با توسعه ی استفاده از فولاد ساختمانی، این امکان به وجود آمد که ستون های نسبتاٌ کوچک بارهای سنگین سازه را تحمل کنند و دیگر نیازی به اینکه از دیوارهای بیرونی به عنوان تکیه گاه استفاده شود نباشد. با غیر باربر شدن دیوارهای بیرونی، این دیوارها بسیار سبک تر و بزرگ تر از دیوارهای باربر خشتی نسبت به قبل شدند. این امر در طول تاریخچه نمای شیشه ای باعث شد که استفاده از شیشه به عنوان نمای بیرونی افزایش یابد و سیستم نمای شیشه ای به وجود بیاید.

ساختار نمای کرتين وال (Curtain Wall):

ین نمای ساختمانی کاملا به طور صنعتی تولید می شود و در واقع از دسته نماهای خشک یعنی نماهای تهویه شونده محسوب می شود و جزئیات آن طوری طراحی می گردد که ساختار تمام آلومینیومی آن در مواجه با تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا گفته می شود.

این نما به جز وزن خود هیچ بار دیگری را متحمل نمیشود و به دلیل ساختار خاص سازه ای در برابر نفوذ آب و هوا تبادل حرارت و برودت، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زمین لرزه از مقاومت فوق العاده ای برخودار است.

 (Curtain Wall) به سه رده ی اصلی تقسیم می شود:

  1. نمای کرتین وال قاب دار یا فیس کپ (face cap)
  2. نمای کرتین وال بدون قاب یا فریم لس (frameless)
  3. نمای کرتین وال نیمه قاب دار یا سمی فریم (semi frame

منبع

https://img-nama.com

https://www.azaran.com/

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

خودرو
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.
موبایل
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.
تناسب اندام
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.
مد و لباس
    متاسفم هیچ پستی با محدوده شما تطبیق ندارد.